maanantai 6. lokakuuta 2014

4.It's a little bit funny, this feeling inside

Ja taas on viikko takana!

Tää paikka on kyl ihan uskomaton ja vetää mut vieläkin ihan hiljaseks.
(in a good way)

Vaikka itsekkin Lontooseen tulin suorittamaan työssäoppia,
 niin voin kyllä sanoa varmaks että tää mun reissu tulee kasvattamaan muutakin,
 kun vaan mun CV:n työkokemusosioo.

Noh mutta siittä ehkä joskus reissun jälkeen enemmän.

Kuluneella viikolla mun kuumeinen olo ja päänsärky vei voiton
 jotenkapa pahoittelen siis viikkoraportin tylsyyttä ja yksitoikkoisuutta!

-Monday-
Tuiki tavallinen maanantai.
Työpäivä alkoi toimiston/studion imuroinnilla ja siistinnällä.

Siivousten jälkeen oli sähköpostien availua, ja mallikorttien etsimistä pahvilaatikoiden uumenista
ja niiden pakkaamista erilaisiin kirjekuoriin. 

Pahvilaatikoita kaivellessa ja nostellessa huomasin että joko on kunto todella päässyt tippumaan
 kun parin noston jälkeen sydän tykytti kun ison liikunnallisen suorituksen jälkeen.

Noh ajattelin sen menevän ohi, enkä antanut sen estää mun työpäivää sen kummemmin.

Loppupäivä menikin aikalailla sitten sähköpostien, puhelin numeroiden ja kirjekuorien parissa.
Huomasin myös että muistan mokkapalojen reseptin ulkoa ja päätin kirjoitella sen ylös!
(tästä asiasta oon aika ylpee koska mulla on tosi huono muisti)

-Tiistai-Wednesday-Torstai-

''wtf is this shit''
tais olla aikalailla ensimmäinen asia mikä aamulla tuli mieleen kun heräsin ja tajusin
 kuinka kovaa mun päätä jyskytti ja kuinka hirveä olo mulla oli.

Tunsin jokaisen kehon liikkeen mun päässä mukavana pamauksena ja särkynä.

''eih enhän mä voi jäädä vaan makaamaan ja sairastelemaan, 
kun oon kerta Lontooseen asti päässyt/tullut työssäoppiin''

Faktahan on se, että mä vihaan myöhästymistä/pois koulusta olemista.
(kyllä minä, joka peruskoulussa suoritti varmaan enemmän oppitunteja kotona kun koulussa,
aina vähemmän tai enemmän ''sairaana'' tai ''kipeänä'')
 (mikä ei kävis mielessäkään nykyään ja kyllä, se kaduttaa)

Hetken puntaroinnin, arvioinnin ja pohdinnan jälkeen päädyn siihen tulokseen että
parempi se työpaikalla kiertänyt flunssapöpö on nyt alkuvaiheilla sairastaa.

Eihän se olisi ollut edes fiksua mennä puolikuntoisena töihin, sairastuttaa työtoverit
ja tehdä töitä puolikuntoisena siihen asti kunnes oikeasti kaadutaan vaan maaha lahnaamaan.

Eli siis tiistai, keskiviikko ja torstai meni peiton alla tuskaillessa, ja pakastepizzaa mussuttaessa.

Noh torstaina päätin sitten että pakko on perjantaina töihin mennä
 vaikka hammasta purren

Ny jos millonkaa on aika näyttää se famous ''suomalainen sisu''

-Friday-

Nappia naamaan ja töihin

Matka töihin julkisilla oli täyttä tuskaa, äänet, valot, ihmispaljoudet, ugh kaikki yhessä
ja se ihana päänsärky.
Kuumeinen olo oli jo onneks poissa perjantaihin mennessä.

Työpaikalla kaikki kyseli vointia ja onneks ymmärtivät sen että otan sen päivän
vähän rauhallisemmin.

Perjantai päivä menikin sitten aikalailla rauhallisesti mallikortteihin numeroiden
kirjottelun ja yhden mallikansion tulostelussa ja päivän myötä päänsärkykin hellitti niin että ei tehnyt tuskaa olla töissä soivien puhelimien ja radion ääressä.

Töistä päästyäni oli pakko jaksaa käydä vielä kaupassa ja sitä kauppalistaa katsellessa
tajusin kuinka kuollut mun selkä ja hartiat tulee olemaan kun kotia pääsen.

Kamerareppu, jossa kameratarvikkeet ja maitopurkit, kaksi isoa kauppakassia,
ja se ihana noin 2h matka kotia päänsäryn kanssa....
sounds good huh?




Kotia selvittiin vaikkakin sinä iltana ei muuta tehty kun maattu syöty ja käyty kylvyssä.
Mu olin ylpee ittestäni, olin jaksanut päänsärystä huolimatta mennä töihin ja suorittaa mun velvoitteet, vaikkakin vähän puolikuntosena.

Mutta ,
 joka ois pari vuotta sitten päätänyt pitää vielä seuraavan viikon maanantainkin varmaan vapaata
menin töihin ja hoidin homman kotiin!
(taputusta olkapäälle hyvä minä)

-Lauantai-

Nukuin myöhään, jonka jälkeen vielä nukahin hetkeksi ja heräsin kauniiseen
vesisateen ja masentavan harmaaseen keliin.

Noh aamupalan nautiskelin sitten televisiosta Big Bang theory:a katsoessa
ja skypetellessä.

joo mun salami/kinkkujuttu näyttää iha pinkiltä ja pahoittelut kuvan laadusta

Päviällä päätin leipoa mokkapaloja joihinka olin edellispäivänä ostanut aineet.
Huomasin tosiaan osaavani reseptin ulkoa ja päätin sitten kokeilla
millasta jälkee tulee.

En ees ollut varma olinko osannut ostaa oikeita aineita
tai miten ne käyttäytyis eritavalla kun
tutut suomalaiset leivonta aineet joihin oon tottunut.

Lopputulos oli kumminkin taivaallinen!
(itsekehu paraskehu)

Niitä ei tarvinnut ees pureskella, riitti vaan että painoi kielellä kitalakeen
 ja se vaan suli suuhun.
omnomnomn 
(valitettavasti kuvamateriaalia ei tähän aiheeseen löydy)

Lauantai päviä menikin sitten huonon kelin puolesta kotona ollessa, paikkoja fiksaillessa kokkaillessa, leipoessa
ja skypetellessä.

Illalla kun Sarah tuli kotiin ja sai maistaa mun mokkapaloja
(mitä oli pitkään oottanut)
niin oli ne ilmeisesti niin hyviä että Sarah halas mua ja kiitteli kovasti!

Siinä vaiheessa tuli tosi tyytyväinen olo, siis se et joku halaa sen takia et osaat vaan leipoo onnisutneen annoksen mokkapaloja oli ''wow''.

Se on vaikee selittää mut mielellään mä mokkapaloja voisin useamminkin leipoa,
jos kerta saan haleja siittä hyvästä!

-Sunday-

Aamu alko sillä, kun Sarah teki mulle personal analyzing thingy:n,
mikä oli muuten ihan hirveen mielenkiintosta!

Alussa oli suunnitteilla tehdä analyysi klo. 10-12 välillä mutta päädyttiin sitten
mun monipuolisen persoonan takia tekemään analyysiä
kello 10-13/14.

Ja tosiaan ei vieläkään saatu varmaksi että mikä mä oikeen oon.
Sarah siis luokittelee ihmiset neljään eläin kategoriaan:
 majava ''guardians'' / pöllö ''rationals'' / delffiini ''idealist'' ja kettu ''artisans''.

Päästiin kumminkin siihen asti että oon todennäköisimmin kettu, ja tyypiltäni 
ISTP
(Introverted Thinking with Extraverted Sensing)

-objective critics-
-logical problem solver-
-spontaneous-
-careful observer-
-practical-
-realistic-
-adventurous-
-calm during crises-
-logical-
-analytical-
-troubleshooter-
-lead trough action-

ja pystyn kyl samaistuu jokaiseen noista!

Ei saatu mun analyysiä vielä täysin valmiiksi, ja mun pitää lukaista lappu jossa kerrotaan enemmän ISTP:stä ja sen jälkeen jatketaan ja katsotaan kuinka kohdilleen paperissa oleva teksti osui.

Analyysin jälkeen lähdettiin käymään Westminster:issä!

Ensimmäisenä kun metrotunnelien kätköstä pääsin maan pinnalle näkymä oli tämä.


Siinä se oli, London eye.
Ihan mun naaman edessä!

En osaa kirjottaa juurikaan tästä reissusta mitään koska mun ajatuksenjuoksu oli 
tuossa tilanteessa aikalailla vaan pysähdyksissä.
Kun tuli tajuttua että ne oikeasti on siinä ja mä oikeasti nään ne oman silmän läpitte, 
ne samat kuvat jota oon googlesta aikoinaan tulostellut mun seinälle.

Fiilis oli ihan pilvissä!

''ton mä oon nähny mun wall of stuff seinällä tulostettuna ja nyt mä nään sen ihan livenä!''


Sitten käytiin kurkkaamassa isoa Beniä joka oli ihan selän takana!


is just so amazing!



Kierreltiin ja kaarreltiin ympäri ämpäri ja voi vinde kuinka nää
kaikki kirkot ja palatsit ja rakennukset on arkkitehtuurisesti hienoja 
._.

Sitten kiertelyjen ja kuvailujen jälkeen mentiin lounastamaan London Eye:n kupeessa olevaan 
ravintola/baari/kahvilaan!

Annoksena oli Breaded Mushrooms, Onion Rings and Chicken Bacon Sandwich with Mayo.
Ja vitsi oli muuten hyviä nuo sienet, vaikka niin en itse sienistä vältä!


Ruokatauon jälkeen jouduttiinkin jo lähtemään kotia päin, koska Sarahilla oli sovittu tapaaminen
josta itseasiassa oltiin jo vähän myöhässä.

Mulle on kyl käyny niin helkkarin hyvä säkä kaiken suhteen!
Mahtava vuokraemäntä joka haluaa ja jaksaa mulle esitellä paikkoja on tosi iso etu
varsinkin näinkin isossa paikassa kun Lontoo.

Paikkojahan olis varmaan joka päivälle kierreltäväksi mutta nyt pitää ottaa viikonlopuista hyödyt
irti ja käyttää muu vapaa aika parhaansa mukaan tutkien ja kierrellen!

Mutta sairasteluista huolimatta taas on yksi hyvä viikko/viikonloppu takana!

Tässä tais aikalailla olla kaikki oleelliset ja mielenkiintoset asiat mun kuluneesta viikosta.
Tänään on 40päivää jäljellä reissua, ja musta tuntuu
et oisin ollu täällä vasta ekan viikon!

Noh onneks on aikaa vielä kierrellä, kokea ja ihmetellä!
Ja kaiken tuon mä kyllä aion tehdäkkin.
:)



1 kommentti:

  1. Mahtavaa tarinointia Julia! Linkitimme sinun blogisi meidän koulun sivuille: www.artesaanit.blogspot.fi ja Facebook.com/ao.artesaanit

    VastaaPoista